czwartek, 2 kwietnia 2015

3. Zaczynamy!

Witajcie! Do lata zostały trzy miesiące, więc należy się zmotywować i ruszyć tyłek z kanapy. Chcemy ładnie wyglądać w kostiumie kąpielowym? Chcemy, żeby inne kobiety nam zazdrościły, a faceci oglądali się za naszym boskim ciałem? Więc do roboty! :P Lubie mieć wszystko rozpisane i tak napisze też Wam.

1. Robimy sobie zdjęcie. Najlepiej takie, na którym dobrze będzie widać nasze problematyczne partie ciała nad którymi będziemy pracować. To zdjęcie będzie tylko do własnego użytku, aby porównać i zobaczyć zmiany. Dobrze jest też się zmierzyć.

2. Ustalamy, co chcemy zmienić i nad czym musimy się skupić. U mnie jest to:
-dieta (ograniczenie słodyczy - moja zmora, wykluczenie fast foodów)
-ćwiczenia (brzuch, uda, pośladki, boczki)
-motywacja, aby być konsekwentną i wytrwałą
-zmiana nawyków, aby żyć zdrowiej i lepiej się czuć

3. Wytyczamy sobie cel. Ważne, żeby był osiągalny. Małymi kroczkami dojdziemy do perfekcji. Nie od razu Rzym zbudowano, tak samo nie od razu zbudujemy swoje ciało. Dajmy sobie czas, ale musimy mieć przed sobą jasna drogę, np. dam z siebie wszystko w ciągu trzech miesięcy. Chciałabym po tym czasie zobaczyć efekty wizualne, ale też polepszone samopoczucie.

4. Ustalamy trening. Proponuje wyzwanie, które i ja podejmę z Mel B i Tiff, bo wiadomo, że razem jest lepiej. Jednak można też biegać, pływać, tańczyć, chodzić na siłownię. Musimy jednak mierzyć siły na zamiary i nie podejmować 50-ciu wyzwań, bo nie podołamy, a przy okazji można sobie zrobić krzywdę. Polecam ćwiczenia z Mel B lub Ewą Chodakowską, do tego bieganie, jazda na rowerze lub taniec. Pamiętaj, że jeden dzień jest na regeneracje i też uwzględnij to w swoim planie.

5. Należy pamiętać, aby pić dużo wody, ograniczyć niezdrowe cukry proste, za to jeść dużo warzyw i owoców, gotowanych potraw i ciemne pieczywo. Najlepiej jeść często, ale w niewielkich porcjach - 5 posiłków dziennie. I nie podjadamy pomiędzy posiłkami! Aby temu zapobiec dobrze jest umyć zęby od razu po jedzeniu lub jeśli już musimy coś zjeść, mogą to być np. pokrojone w kawałeczki owoce.

6. Robimy detoks po zimie dla naszego ciała, ducha i skóry. O tym w kolejnych postach ; )

7. Zakładamy zeszyt, gdzie będziemy zapisywać swoje ćwiczenia i spożyte kalorie. Może to być też aplikacja na smartfonie, notatnik w komputerze lub blog. Należy np. przez tydzień zapisywać każdy spożyty posiłek, żeby znaleźć problemem i to wyeliminować. U mnie jest to wieczorne podjadanie.

8. Jak najwięcej się ruszamy. Robi się coraz cieplej, czas wyjąć zapomniany rower z piwnicy lub wyciągnąć przyjaciółkę na spacer. Kto wie, może przyłączy się również do wspólnych ćwiczeń?

9. Nie zrażaj się porażką, zapisz dlaczego tak się stało i jak się z tym czułaś. Ucz się na błędach,a staniesz się silniejsza.

10. Nie odmawiaj sobie wszystkiego, bo szybko porzucisz nowy styl życia. Jeśli masz od czasu do czasu ochotę na kostkę czekolady to sobie jej nie żałuj, bo później zniechęcisz się i zjesz całą tabliczkę. Masz się dobrze czuć, a nie katować. Sama zobaczysz, że później już nie będziesz potrzebować tych pustych kalorii.



24 komentarze:

  1. Trzeba mieć dużo samozaparcia by swoje postanowienie przekuć w efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra motywacja :)
    Obserwuję :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. powodzenia :)

    obserwuje i licze na to samo :)


    https://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo tak ja uwielbiam ćwiczyć z Mel B, zaraża energią ta wariatka, aż chce się ćwiczyć :) Ma fajne ćwiczenia na nogi i brzuch :)
    Również staram się ograniczać słodycze, chociaż czasem coś podjem... Mel B by mi w życiu tego nie wybaczyła :P hehe
    A rowerem chętnie bym pojezdzila, ale u mnie nawrót zimy i ciagle pada śnieg grrr :/

    Kochana, czy mogłabym Cię prosić o kliknięcie w linki w poście oraz baner Sheinside?
    z góry bardzo dziękuję i jeśli będę mogła odwdzięczyć się tym samym, to pisz :)
    Pozdrawionka :)Daria

    OdpowiedzUsuń
  5. Ps dziekuje za komentarz u mnie ;)
    oj niestety chce schudnac ale ciągły brak motywacji mam ;(
    Niestety nie widze twojej obserwacji :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. MEGA motywujący post :)
    dzięki temu planowi moze mi sie udac :D
    pozdrawiamy cieplutkoo ;*
    http://palaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja od dwóch lat regularnie ćwiczę, a w tym roku przeszłam na dietę wegańską :)
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje za tak świetne porady :)
    zaobserwowałam i będzie mi bardzo miło jeśli się odwdzięczysz :)
    http://styleeforyouu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna motywacja :)
    obserwuję :)
    http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę odszukać w sobie motywację, aktualnie postanowiłam ćwiczyć z Tiffany R.
    życzę sobie i wszystkim powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. podejmował próby juz wiele razy i nigdy nic z tego nie wyszło, ale spróbuję jeszcze raz i nie będę się poddawała ;)
    ćwiczyłam kiedyś z Mel B ale bardzo krótko.
    świetny blog, obserwuje i zapraszam!
    http://mynameisdominica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja motywację mam i jest git! :D
    Zaraz bedzie miesiac mojego odchudzanka :D

    OdpowiedzUsuń
  14. do lata 3 miesiące a mi wciąż brakuje motywacji ;/
    dzięki tobie zaraz zabieram sie do ćwiczeń, bo kiedyś trzeba, a ty wspaniale motywujesz do działania ! ;)

    zapraszam : gertrama.blogspot.com
    proszę o kliki w najnowszym poście, do wygrania post promujący !

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajny , motywujący post , chyba gdzies sobie zapiszę w zakładce i po ciąży raz jeszcze na to spojrzę ; ) http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja właśnie postanowiłam że w te wakacje założę bikini i będę super wyglądać. Uda mi się! I wszystkim co też dążą do swoich celów :D


    www.little-crazy-dreams.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja się wzięłam za siebie już dawno temu. I naprawdę dobrze się z tym czuję. Zwłaszcza, że niedawno dołączyła do mnie moja mama!:)

    Zapraszam do mnie
    ALQXX

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny blog !!! Obserwuję :) http://fashionbutiquepl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne wskazówki :3 Również postanawiam wziąć się za siebie. Sądzę, że z Tobą będzie mi łatwiej zacząć :>
    Pozdrawiam i zapraszam: http://idezrobicbudyn.blogspot.com/
    Może zainteresuje Cię życie "od kuchni" mojego zespołu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też staram się ćwiczyć dbać o zdrowy tryb życia ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam wielką ochotę na wprowadzenie stałego grafiku ćwiczeń, by wzmocnić się, by mieć więcej energii...Chętnie zobaczę co z tego wyniknie;) Zapraszam do wspólnej obserwacji:) Ja już zaczynam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post, bardzo motywujący:)

    OdpowiedzUsuń