niedziela, 14 lutego 2016

11. Black Ice

Tą książkę chciałam przeczytać od dawna. Będąc nastolatką pokochałam serię Szeptem i spodziewałam się kolejnej świetnej historii stworzonej przez jedną z moich ulubionych autorek. Jednak jest to książka dla młodych dorosłych, więc czy zachwyci również starszych czytelników?

Główną bohaterką jest osiemnastoletnia Britt, a miejscem wydarzeń łańcuchy górskie. Dziewczyna wraz z przyjaciółką przygotowuje się do wyprawy w trakcie przerwy wiosennej.  Dowiaduje się, że ma dołączyć do nich jej były chłopak, o którym wciąż nie może zapomnieć. W dniu wyprawy dziewczyny trafiają w sam środek burzy śnieżnej i szukają schronienia w stojącym na odludziu domku. Okazuje się, że Britt zna jednego z dwóch przystojnych gospodarzy. Jednak wcale nie są tacy przyjaźni, na jakich wyglądali na początku. Wkrótce biorą dziewczyny za zakładniczki, a w zamian za wolność chcą, aby Britt wyprowadziła ich z gór. Co ukrywają młodzi mężczyźni? Oprócz dziwnego zachowania chłopaków odkrywamy kolejne wątki tej historii, dowiadujemy się o trzech popełnionych morderstwach.

Becca Fitzpatrick stworzyła powieść mroczną, tajemniczą i nieprzewidywalną, którą czyta się z zapartym tchem. Wydarzenia z przeszłości maja wpływ na obecne wybory bohaterów. Coraz nowe wątki zmeniąją bieg wydarzeń, nie wiemy co nas czeka na następnej stronie. Romans w tle dodaje pikanterii tej powieści. Jest w tej książce wszystko, czego można oczekiwać od dobrego thrillera.  Jednak odnoszę wrażenie, że autorka adresowała swoja książkę głównie dla czytelników jej poprzedniej serii, ponieważ teraz są dorośli i chcą dojrzalszej literatury. Być może ja "wyrosłam" już z tego typu pozycji, bo po przeczytaniu czułam pewien niedosyt. Mimo wszystko wrażenia mam bardzo pozytywne, a Fitzpatrick dalej zostaje moja ulubiona autorką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz